FM pohár

Diskuse

Diskuse k závodu 2010-08-14

Autor:
Téma:
Text: (HTML tagy nejsou povoleny.)
Ověření:Opište tento text
Opište text:
Foto: (volitelně.)
Krátký popis:

   

2010-08-27 21:22:40.792627 z adresy 88.102.107.30
Autor: OK1DFR
Téma: souhlas

Původně jsem již více reagovat nechtěl, ale přece jenom mi to nedá a souhlasím s tebou Michale. Ale je to bohužel zase ta nešťasná věta o největším počtu bodů ze všech kategorií, která je tam od samého začátku. Nechme ročník 2010 proběhnout podle této klauzule a na 2011 vymyslíme třeba společně nové kritérium, které by bylo logicky spravedlivé ke všem kteří tento závod jezdí.
73! Pavel OK1DFR

2010-08-27 16:25:37.364547 z adresy 89.103.249.176
Autor: OK3KLM
Téma: fm pohár

Zdravím, taky mě to jaksi zaskočilo, pohár by přece měli dostat první 3 v každé kategorii...proč pak tedy závodím jen s 5W když tam může nacpat někdo 200W a mít tak o desítky či stovky spojení více..je to od pořadatele jakýsi podraz...73 Michal

2010-08-27 00:23:19.388225 z adresy 212.27.205.66
Autor: Tomáš, OK1JRA
Téma: Názor

Kluci, jak to tak čtu (zejména příspěvek Pavla DFR a Libora DOL) myslím, že pravda bude asi někde uprostřed a slovo pořadatele závodu beru jako konečné.

Co je zřejmě fakt a z čeho je mě osobně smutno, že se dvě skupiny radioamatéru namají rádi, ale s tím já bohužel nic neudělám.
Co se závodu a i mezilidských vztahů týče, bylo by fajn kdyby se to urovnalo. Myslím, že když nejde o život nejde o nic a je to koníček, zábava... tak si prosím tu zábavu nekažme.
Mám FM pohár moc rád je to super aktivita. Myslím, že v tomto sranda závodu o body ani tak nejde, vítězové jsou přece všichni, co se pravidelně účastní.


2010-08-26 22:12:16.938788 z adresy 212.71.168.100
Autor: Michal, ok1ghz
Téma: Snad to děláme ještě pro radost...

Ahoj, původně jsem se nechtěl do debaty míchat,
ala rád bych sem přispěl trochu z jiného pohledu.
Před 10 lety jsem začal chodit ještě jako žák ZŠ do radioklubu OK1OAB,
kde mě kluci, mezi nimi VO Martin OK1FRN,
zasvětili do našeho krásného koníčka. Protože se Martin nezajímal, jako většina z nás,
jen o sebe, dokázal tehdy ještě ručně vyhodnocovat FM Contest, vést elektronický kroužek pro děti a samozřejmě se starat o rodinu.
O historii radioklubu před rokem 2000 toho mnoho nevím, velkou měrou se podílel na výuce i Vláďa OK1FET.
Bohužel Martin o několik let později přišel o práci,
a tak přestal mít čas a zaběhlé koleje. První to odnesl závod a na kroužek bohužel také došlo.
Sebekriticky přiznávám. Tady máme máslo na hlavě my (já a ostatní členové), že jsme se jak o pokračování kroužku, tak o vyhodnocování závodu nedokázali postarat.
(Nevím, kde byl tehdy problém. Já byl moc mladej a kluci asi běhali za holkama... :-) )
Nicméně jsem rád, že se FM závodu tehdy chopil Libor OK1DOL, který s vyhodnocením závodu s podobnými podmínkami pokračoval.
Rád vzpomínám, když jsem měl jen 5W ručku a
FM contest tak pro mě byla jediná možnost, jak si závod vyzkoušet. Proto mě mrzí tendence, kdy místo vysílání pro radost se do sebe pouštíme hlava nehlava na diskusních fórech.
Já se rád dozvídám nové věci, ale tohle mě pánové nebaví a nedělá mi to dobře. Zvlášť, když se s většinou tady znám buď osobně nebo z pásma.
A abych nezapomněl na to nejdůležitější, co jsem chtěl říci. Hluboce si vážím a děkuji vám, kteří pro náš koníček děláte
v dobrém úmyslu a ve svém volném čase víc, než byste museli...

73! Michal, ok1ghz

2010-08-26 20:59:54.512972 z adresy 88.102.107.30
Autor: OK1DFR
Téma: Výsledky FM Poháru

Prohlášení OK1OPT k FM Poháru
Vzhledem k připomínkám, které se objevily v této diskusi a i na jiných serverech prohlašujeme následující:
K žádné účelové změně podmínek, která by měla jakkoliv ovlivnit vítězství v závodě FM Pohár nedošlo. Podstatná věta rozhodující o celkovém vítězi: "Stanice s největším počtem bodů ze všech kategorií získává FM Pohár" je zde v nezměněné podobě. Jediné co z podmínek bylo vypuštěno je pouze pasáž o udělování plaket, kteréžto byly nahrazeny malými poháry.
Problém však činí výše citovaná věta s největším počtem bodů ze všech kategorií. Z této věty není zřejmé, zda se jedná o největší počet bodů z libovolné kategorie, nebo součet bodů ze všech kategorií, kterých se daná stanice zúčastnila. Chybí zde totiž ona klíčová slova, zda je uvažována jedna z libovolných kategorií, nebo se jedná o součet a tedy absolutně nejvyšší počet bodů ze všech kategorií. Toto zřejmě autorovi uvedeného kritéria uniklo.
O vyjádření jsme tedy požádali i právníka, který po důkladném prostudování a obeznámení se s celým problémem nám dvojznačnost uvedeného kritéria potvrdil.
Podle prvého kritéria by vítězem byla stanice OK1OUE, která v kategorii 145 MHz QRO dosáhla 1 717 bodů, zatímco dle druhého výkladu je vítězem OK1WGW s 1 475 body v kategorii 145 MHz QRO a současně s 523 body v kategorii 432 MHz QRP. Tato situace, a sice že stanice zúčastňující se ve dvou kategoriích dosáhla v součtu více bodů, než stanice v kategorii jedné nastala v ročníku 2009 historicky poprvé.
Přesto, že nebyl podán žádný oficiální protest, rozhodli jsme na základě výše uvedených skutečností za rok 2009 vyhlásit první místa dvě. OK1OUE v kategorii 145 MHz QRO s počtem bodů 1 717 a OK1WGW za kategorie 145 MHz QRO a 432 MHz QRP s celkovým počtem bodů 1 998.
Aby pravidla nebyla měněna v průběhu soutěže, bude uvedené kritérium respektováno i ve výsledcích probíhajícího ročníku 2010. Změna pravidel bude možná pouze před začátkem každého ročníku, tedy
nejpozději v prosinci 2010.
Toto prohlášení nechť je bráno jako vyjádření soutěžní komise a budiž konečné.
za OK1OPT 73! Pavel OK1DFR

2010-08-26 18:15:44.033637 z adresy 82.150.161.210
Autor: Leoš OK1ULE (OK1KMG)
Téma: Ještě...

Možná si Libor bude pamatovat. Kdysi jsem "vyhrál" v jednom kole minimálně jednu kategorii (možná i obě, už si nepamatuji). Naštěstí jsem si toho všiml krátce po odeslání. Fakt mi to bylo divné, nojo, přepočítal jsem to jedno kolo, ejhle, zase někde u konce. Zapomněl jsem na to, že nejsou násobiče :-)

2010-08-26 18:08:33.101104 z adresy 82.150.161.210
Autor: Leoš OK1ULE (OK1KMG)
Téma: Takový pohár bych nepřijal.

Přátelé (s některými se znám i osobně), tato "změna pořadí" v jednom z minizávodů v naší malé kotlině (ve kterém jsem pár kol odjel, leč mám poslední léta jiné povinnosti i zábavu) je mírně řečeno velice smutná záležitost. Neznám pozadí třenic a ani se po nich nepídím. Já bych cenu nepřijal, pokud bych byl neprávem (v nesouladu s podmínkami) na 1. místě. Snad tedy i cenu nepřijme Jarda a Vláďa s dalšími bude postupovat dle podmínek závodu.

Jako vyhodnocovatel jiné a dosti náročné soutěže na počítání bodů (a v ní znám osobně určitě tak 3/4 účastníků) si nedokážu představit, že bych na základě nějaké antipatie k vítězi (což se nikdy nestalo - a mělo-li by se tak stát, okamžitě bych ukončil vyhodnocování) začal někomu jinému dopočítávat ještě další body, abych změnil pořadí. V minulosti se mi stalo při přípravě podkladů pro tisk diplomů a štítků na poháry, že jsem při editaci třetí písmeno sufixu smazal, přišel jsem ale na to až před předáním cen v Holicích, no co, obojí se napravilo později. Dokonce jsem naopak v jiné soutěži "vyhrál" jednu kategorii, když mi kolegové v RK blahopřáli, bylo mi to divné (sice jsem se v průběhu roku snažil, ale věděl jsem, že na první dva určitě nemám), tak jsem body znovu přepočítal a ejhle, byl jsem opět na "svém" 3. místě, omluvil jsem se vyhodnocovateli a bylo vše zase napraveno.

Toť můj další naivní názor.

2010-08-26 16:09:37.3875 z adresy 62.77.89.124
Autor: Libor OK1DOL
Téma: Už to nechte být

Chlapi nehrabme už se v tom, nemá to smysl. To, jestli takovéhle vyhodnocení byl úmysl či nešťastná náhoda nemá cenu řešit, možná, že se zde pořadatel vyjádří. Nejedná se ani o FM contest, ani o FM závod, jedná se o FM pohár. Ale v podstatě je to fuk. UNL je vidět že je tak jako vždy dobře informován, ví že chceš (chceme) do toho vtáhnout další lidi, ví o osobních nepřátelstvích, ví kdo má pravdu a to je dobře. Za chvíli jsou Holice, za týden VHF Den rekordů, tak zbytečně nemrhejte energií..... :-)

2010-08-26 15:16:23.82402 z adresy 89.102.113.135
Autor: Tomas OK1GTH
Téma: UNL

Pro UNL, je to sice jen detail, ale nezamenovat FM contest a FM zavod...kazdy mel jina pravidla a jine zakladatele!Proto jsem uvedl Libora jako otce FM zavodu. Pokud toto tema nikoho nezajima, vcetne UNL, tak nikdo nikoho nenuti to cist...Proste uz jsem tech naschvalu ze strany nekterych clenu OPT mel dost a muj pohar trpelivosti pretekl...

2010-08-26 15:02:13.076786 z adresy 90.179.147.153
Autor: Honza OK1XFJ
Téma: FM pohár

Pro OK1UNL bohužel nemužu ani oslovit jmenem protože neni nikde uvedeno.
Pokud mluvíš o něčí ostudě tak hlavně si myslím že je to ostuda pořadatele, a nejhen pořadatele ale každeho kdo se od takové sviňárny nedokáže distancovat.
Pokud se nekdo ujme pořádání veřejného podniku (soutěže), vyhlásí podmínky a hodnocení, tak by po celou dobu tyto podmínky hlavně on sám měl dodržovat. Chápal bych kdyby podmínky závodu zmenil po ukončení ročníku před zahájením dalšího. Ale tato zmena byla udělána cíleně za účelem poškodit učastníka se kterým nesdílím stejný názor a nebo se kterým jsem ve při. Diskutovat můžeme můžeme se i pohádat ale nemel bych se neprávem mstít. Pokud znam Jardu myslím že ho ani takto získaný pohár nebude těšit. Jinak nikdo nikoho do ničeho netahá můžeš být v klidu (UNL). Každý se může svobodně od jisté doby vyjadřovat. A mimochodem Libor OK1DOL byl znovuzakladatelem a hlavnim sponzorem FM poháru a jeho svobodné vyjádření je níže popsáno.(doufám že bylo vyjadření Libora svobodné). V poslední době jsem si všimnul že závist vztek msta podrazy jsou čím dál častějším jevem v celé společnosti nejen v radioamaterské.

2010-08-26 14:54:29.228488 z adresy 93.190.63.3
Autor: UNL
Téma: Otcové FM závodů.

FM contest neboli "Boubín test" se jezdil už před 25ti lety.
A OK1OAB "závodu" po letech začali. Tam jsou někde "otcové FM závodů"
Je to ztráta času, stejně to krom tebe nikoho nezajímá.Jdu pracovat na svém. Možná z toho bude i něco pro ostatní.

2010-08-26 13:13:52.262031 z adresy 89.102.113.135
Autor: Tomas OK1GTH
Téma: pohar

Pokud se na to poradatel vykasle, tak rad budu pokracovat v praci Libora OK1DOL, ktereho povazuji ze "otce" FM zavodu...Ze obhajujes postoje poradatele IVU naprosto chapu, taky bych se zastal kamarada...Co jsem chtel napsat jsem napsal, jdu delat taky neco uzitecnejsiho, treba pokracovat na dalsich technickych clancich pro radioamatery.73! Tomas

2010-08-26 11:32:21.664527 z adresy 93.190.63.3
Autor: UNL
Téma: svědomí

Tomáši je to vaše ostuda, a snažíte se do toho vtáhnout další lidi, kteří nic nevědí o vašich vztazích co bylo a nebylo, proto, že si to nedokážete vyřídit sami, protože ty se přece nebudeš s OK1OPT bavit.Je to tvoje svědomí a tvůj výklad pravdy. Možná ti pár lidí zatleská, jak jsi to OPT a IVU "natřel" :-)))
Jestli si myslíš, že děláte dobře, je to tvůj názor já se s ním neztotožňuji.Že převládlo osobní nepřátelství je pravda a sám to připouštíš.
Jenom jsi naštval pořadatele a odnesou to obyčejní lidé kteří už si s FM ručkou z kopce v FM poháru "nezazávodí"
protože bych se ani nedivil, když to pořadatel zabalí.
skutečně nejde o závod, ale pro účastníky o radost ze spojení.

2010-08-26 10:09:58.73571 z adresy 89.102.113.135
Autor: Tomas OK1GTH
Téma: pohar

Pro Laryho OK1UNL:
Nam (OK1OUE)ani tak ve vysledku nejde, jesti nejaky pohar dostaneme nebo ne, ale mrzi me duvod, proc poradatel na posledni chvili prehodnotil vysledky a ze poradatel nedokazal prenezt pres srdce, ze by musel predat vitezny pohar od jiste doby nenavidene stanici a predevsim jejich clenu (WIP, GTH, DOL). Takoveto pokritecke a necestne jednani ze strany poradatele mi vadi daleko vice, nez ze nekdo prekrocil o 2dB povoleny vykon...Osobni nepratelstvi zastinilo zdravy rozum a jsem rad, ze se to na tomto boardu takto pekne rozmazlo, protoze poradatel si timto sam upletl z ostudy kabat...Dalsi komentare jsou zbytecne. 73 Tomas

2010-08-26 08:50:29.462891 z adresy 93.190.63.3
Autor: OK1UNL
Téma: FM závod

Ano souhlasím, protože rozhodnutí pořadatele je konečné ve většině soutěží. Pravda, tohle pro připomenutí měli hoši z OK1OPT uvést na svém webu a bylo by to jasné.
Na malém českém dvorečku křičet umíte, když došlo na IARU HF contest, všichni byli zticha ačkoliv se o způsobech provozu v závodě léta vědělo.
FM závod je umělý problém, který není. Takový závod si může vyhlásit každý.
Některým z diskutérů dělá radost a potěšení se hádat.
Není lepší napsat osobní mail (stížnost) pořadateli a domluvit se s ním?
Neúčastnit se závodu, který se mne nelíbí je také možnost.

2010-08-26 07:34:11.547992 z adresy 212.158.144.250
Autor: Martin OK3MAD
Téma: FM pohár

Libore, možná by to chtělo ještě jeden pohár pro nejkreativnějšího vyhodnocovatele. O vítězi netřeba pochybovat.

73 Martin

2010-08-25 22:47:50.899666 z adresy 81.201.60.156
Autor: Honza OK1NP
Téma: FM pohár

Já bych to shrnul jedním citátem z filmu: ,,To je hnus velebnosti"


Honza NP

2010-08-25 20:56:24.731171 z adresy 95.173.72.202
Autor: Libor OK1DOL
Téma: Pohár

Pár vět pro úplné objasnění situace : Když v roce 2006 došlo k úplnému "vymření" bývalého FM contestu, který přestal vyhodnocovat RK OK1OAB, rozhodl jsem se nějakým způsobem tento závod znovu nastartovat. Po domluvě s Vaškem OK1POY a Lubošem OK1ZDA, kteří FM contest pravidelně jezdili a byli znechuceni tím, že v důsledku nevyhodnocování rapidně klesá účast stanic, nastartoval jsem nový závod pod názvem FM pohár s trochu odlišnými podmínkami (odbourání násobičů). Závod se přes počáteční porodní bolesti rozjel a v posledních dvou letech již měl solidní účast, kdy nejlepší stanice na dvoumetru dokázali udělat i 60 QSO. Ohlas stanic byl pozitivní a závod dnes má slušnou účast. Zejména pro stanice, které třeba nemají k dispozici SSB TRX, pro příznivce SOTA programu i v neposlední řadě pro nováčky je to příležitost slušně si zavysílat. Jelikož jsem letošní rok přestal "fungovat" v pořádajícím RK OK1OPT, převzali vyhodnocování jiní. Loňské vyhodnocení původně provedli dle podmínek závodu (FM pohár získává stanice s nejvyšším počtem bodů ze všech kategorií), tím pádem zvítězila stanice OK1OUE, která měla nejvyšší počet bodů. Jelikož na kluky z OK1OUE panuje určitá averze některých členů z OK1OPT, pravděpodobně se začalo spekulovat a došlo k přehodnocení výsledků a to tím způsobem, že Jardovi OK1WGW byly sečteny výsledky z dvoumetru i ze 70 cm (tam jel Jarda navíc QRP kategorii - ale to je celkem jedno) a tím pádem součet z obou pásem byl pochopitelně vyšší. Poté se to zde v diskuzi svedlo na to, že při výrobě pohárů došlo k záměně štítků. Jestli chce pořadatel změnit nějakým způsobem vyhodnocování, podmínky závodu a pod. má na to samozřejmě plné právo. Je to však třeba udělat včas před zahájením soutěže (závodu). Bohužel dnešní doba je taková, že se jistá nevraživost řeší podobnými svéráznými způsoby. Libor OK1DOL
P.S.: Jelikož jsem po celé roky sponzoroval všechny poháry pro vítěze jednotlivých kategorií sám a de facto jsem ve vyhodnocování roku 2009 měl také ještě prsty, rozhodl jsem se věnovat pro faktického vítěze (dle propozic závodu) s nejvyšším počtem bodů, t.j. OK1OUE, pohár pro vítěze. Jeho foto zde v nejbližší době zveřejním.

2010-08-25 20:48:14.698642 z adresy 213.192.0.254
Autor: Zdeněk OK3RM
Téma: FMpohár

No to je nářez. Jak si krásně vyložit a upravit pravidla. Co se stane příště? Bude se počítat pořadí od konce? Nebo snad se vymyslí speciální úprava tak, aby to nahrálo do karet zase někomu jinému. Takového závodu se radši neúčastnit, když jakýkoli hamspirit potlačí sám vyhodnocovatel závodu. Měl by se stydět. A co nový vítěz? Věřím tomu, že přišel k vítězství jak slepec k houslím, ale nemyslím si, že ho to bude hřát, spíše naopak, dostane pohár plný hořkosti a to ho snad ani nemůže těšit.

Zdeněk OK3RM

2010-08-25 17:06:16.980897 z adresy 90.179.147.153
Autor: Honza OK1XFJ
Téma: Pohár

Ještě jeden dotaz pro všechny zůčastněné a případné "vítěze"
Vás to těší takový postup a případné vítězství??? Mne by to ale vůbec netěšilo, ale asi jsme každej jinej.
73 Honza

2010-08-25 16:10:08.930078 z adresy 90.179.147.153
Autor: Honza ok1xfj
Téma: Pohár

Zdravím všechny
Když se na to tak koukám tak je mi z toho "šoufl". Pane vyhodnocovateli to vám dalo hodně práce než jste tuto změnu vymyslel? Ještě že ne všichni vyhodnocovatele jsou stejní. Přeju vítězům hodně radosti z výhry a hodně radosti z "dobře" vykonané práce.
73 a hamspiritu zdar zdar zdar pane OK1IVU Honza

2010-08-25 14:29:47.653335 z adresy 89.102.113.135
Autor: Anonym
Téma: Pohar

Tak to je pekna vizitka poradatele...Poradatel by se mel zamyslet, jestli mu za to stoji takoveto podvody s vysledkoovou listinou...

2010-08-25 07:20:05.034722 z adresy 62.77.89.124
Autor: OK1DOL
Téma: Re: Pohár

Ale na druhou stranu musíš ocenit, že někdo vůbec dokázal vymyslet takový výklad způsobu hodnocení (myslím tím smíchání jablek z dvoumetru a hrušek ze 70 cm), který tě zařadí na jiné místo. Ještě tak něco vymyslet s tím malým pohárem, aby jsi ho nemusel dostat..... :-) 73! DOL

2010-08-24 16:52:55.875998 z adresy 195.113.181.150
Autor: Tomas OK1GTH
Téma: Pohar

Ahoj, akorat by me zajimalo, jak to na priste poradatel udela (OK1IVU za OK1OPT), aby stanice OK1OUE nemohla byt hodnocena vubec...Zavod, kde se manipuluje s vysledky a podminkami zavodu tak, aby "nenavidena" stanice nemohla vyhrat, tak se dal nehodlame zucasnovat...73 a hezky den

2010-08-23 11:50:51.096037 z adresy 81.201.60.162
Autor: Tomáš, OK1JRA
Téma: Foto 2

Ještě jedna fotečka...
Malá reportáž bude zase na mém webu radio.ponik.net

2010-08-23 11:47:39.605202 z adresy 81.201.60.162
Autor: Tomáš, OK1JRA
Téma: Poděkování

Děkuji všem stanicím za spojení, pořadatelům za pěkný závod a Zděnkovi - OK1IHZ za společnost.

2010-08-20 12:21:05.594851 z adresy 81.201.60.143
Autor: OK1IVU
Téma: Poháry za rok 2009

Fotografie pohárů byla nahrazena novou, neboť dodatečně bylo zjištěno, že při výrobě pohárů došlo k záměně štítků.Největší pohár tedy získala stanice OK1WGW neboť měla největší počet bodů z obou pásem.
Vláďa OK1IVU

2010-08-14 11:37:44.428346 z adresy 81.201.60.143
Autor: OK1IVU
Téma: Poháry za rok 2009

Poháry pro vítěze v roce 2009.Budou předány v sobotu 28.8.2010 v 11.00 v Holicích před Kulturním domem.
Vláďa OK1IVU